Jag Är Inte En Expert På Rubriker Säger Jag Bara

Tjenare :)

Idag gick jag upp typ.. ja.. halv tio? Nej, jag kommer inte ihåg :p
Vaknade av att mamma pratade i telefon med han som vi brukar köpa spån till hästarna av ;)
Så vi ska då hämta det imorgonkväll som jag skrev i förra inlägget.
Sen så gjorde jag v mig och sen åt jag frukost.
Och så bestämde vi att vi skulle till Hästaffären i Rycketofta, så jag ringde wilma och frågade om hon ville hänga på, och det ville hon ju såklart :) Annars hade jag inte ringt, jag känner ju min b-vän :p
Så först så körde vi upp på OKQ8 och tankade några liter. Och sen körde vi och hämtade upp mormor och sedan wilma :) Sen körde vi upp till hästarna på betet och tog av delfi hennes munkorg. Och sen bar det iväg till Rycketofta :) De har ju öppnat upp i större lokaler så det var jättefint där nu. Innan var det så jäkla trångt och sånt. Och nu får det plats med ännu fler grejer :D
Men det mesta var jättedyrt, men jättefint. Om jag hade sketet pengar hade jag köpt typ allt som föll mig i smaken :p
Men jag och Wilma kom hem med vars ett par snygga ridstrumpor. Kanske kommer bild på mina sen :)
Och så köpte vi ett sadelöverdrag till min allroundsadel :) Rött & ... blått tror jag det var :)
+ någon såndär linda som är bra att ha liggande i stallet :)
Sen när vi kom hem så bytte vi om till ridkläder, och sen gick vi då ut i stallet. Och vi hade våra nya fina jackor på oss ^^

Vi fortsatte att fixa lite i sadelkammaren och så. Vi satte upp sånna ''hjälmhängare'', men vi måste köpa en till, till Wilma ;) Sen kom pappa hem så då skulle mamma in och börja på maten..


.. Så nu har vi precis ätit och ka gå ut i stallet när jag har skrivit färdigt här och fortsätta att göra iordning tills pollarna kommer hem på fredag eller i helgen :D

jaja, skriver kanske mer sen. Puss !

bild sen i vintras :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur stor är wilmas ponny och hur stor är therese ponny?;)

vet inte vad hästarna heter därför fick jag skriva era namn haha x)

2010-08-09 @ 23:20:57
URL: http://barachalle.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0