Dessie har ögoninfammation :(

hej!
kopierade texten från min bilddagbok :
När vi skulle köra till betet nu ikväll för att titta till pollarna så gick vi ju in i hagen och så somvanligt. så gick jag fram till var och en och hälsade. så när jag skulle hälsa på dessie så såg jag att hon hade något kladd i ögat. sen så såg jag att ögat såg jättekonstigt ut. så jag var rädd att det var jätteallvarligt, så jag gick till mamma och sa att dessies öga såg jättekonstigt ut.
så gick hon fram och tittade på det. och då sa mamma att det nog var ögoninflammation :(  hennes öga var jättesvullet och det såg inte kul ut
alls :( så imorgon ska vi antingen ringa veterinären eller så åker vi upp på apoteket och köper ögondroppar, som egentligen är för människor med det var en som vi känner som sa att det hjälpte jättebra. så då tänkte vi att vi skulle prova det ;) så får vi hoppas att det blir bättre. och så ska vi sätte på en sån ''huva'' med nät för flugorna, för det är nog dem som har orsakat en hel del av det :(

ja, men det var iaf bra att det inte var allvarligare. t.e.x som fång eller kolik eller något sånt ;)




Kommentarer
Postat av: isabella ,

Fin bild (:

2010-07-12 @ 23:58:05
URL: http://vaanilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0